Saturday Traveling: Curug Nangka

Hari sabtu kemaren, tanggal 1 november 2008, untuk mengisi weekend yang sudah selayaknya dipakai untuk refresing, saya dan teman saya, Uncle Sam, berangkat ke Bogor dengan menggunakan KRL. Kenapa harus Bogor? Karena,menurut perkiraan kami, Jakarta sedang panas-panasnya, sedangkan Bogor yang dikenal dengan sebutan kota hujan, "biasanya" jauh lebih "adem". Turun dari kereta, ternyata di Bogor pun terasa panas meski tak sepanas ibu kota. Sampai di Bogor kami tidak tahu harus kemana, karena dari awal tujuannya memang hanya "ke Bogor", yang penting keluar dari kepenatan kota Jakarta. Tujuan spesifiknya nanti ditentukan setelah sampai di Bogor.

Sesampainya di sana ada 3 pilihan tempat yang layak untuk di kunjungi, Kebun Raya Bogor (KBR), Curug (Air Terjun) Nangka, dan Gunung Bunder. KBR segera di coret dari daftar secara sudah 3 kali saya ke sana. Akhirnya kepikiran untuk pergi ke Curug Nangka.
Sebenaranya sudah lama saya ingin melihat wisata alam yang satu ini, ketika dulu saya mencari cari wisata alam apa yang bisa dikunjungi di daerah yang tidak terlalu jauh dari Jakarta secara di Jakarta saya tidak menemukan satupun wisata alam yang dapat dikunjungi. Dulu ketika di Bandung ada banyak tempat wisata alam yang menarik untuk dikunjungi, Gunung Tangkuban Perahu, Dago Pakar, Pangalengan, Curug Cimahi, dan Ciwidey dengan Situ Patengan dan Kawah Putihnya. Tempat yang terakhir adalah tampat paling favorit buat refresing, meskipun sudah 5 kali ke sana, saya belum merasa bosan, dan bila sudah pernah ke sana, wisata alam lainnya gak ada apa-apanya.

Kenapa harus wisata alam, bukannya di jakarta banyak tempat wisata seperti Ancol,Dufan, TMII, etc? Because i love nature, I want to breathe fresh air, it will be refreshing my mind (halah ngomong naon yeuh!) . Setelah searching di google dapat info tentang Curug Nangka. Kayaknya menarik juga. Tapi baru kesampaian ke sana hari sabtu kemaren :).

Sebelum ke Curug Nangka, kami menyempatkan diri untuk berkunjung ke IPB. Sudah sering mengunjungi kota Bogor tapi belum pernah sekalipun menyambangi kampus Pertanian yang kesohor di Bogor tersebut. Setelah sampai di IPB, saya baru tahu ternyata IPB itu kecil, tidak seluas yang saya bayangkan, atau jangan jangan yang saya kunjungi hanya "sebagian" kampus IPB ? Entahlah :). Setelah mampir di IPB Fair dan keluar masuk Mall di Bogor, baru kami berangkat ke Curug Nangka.

Kendaraan Ke Curug Nangka

Untuk mencapai lokasi wisata Curug Nangka Relatif mudah. ada banyak kendaraan umum yang melewatinya. Dari stasiun kereta Bogor tinggal naik angkot no 03 jurusan Sukasari-Bubulak, warna angkotnya hijau daun, kemudian turun di BTM (Bogor Trade Mall) atau Ramayana. Kalo mau kekebun raya Bogor bisa naik angkot ini juga. Kemudian dari BTM nyambung lagi angkot yang ke arah Ciapus, ada angkot no 01 warna biru tua ada juga angkot yang warna ihijau daun seperti angkot yang sebelumnya (nomornya lupa). Trus bilang ke supirnya mau ke Curug Nangka. Kalo ngga bilang, bakalan kelewatan karena letaknya bukan di Ciapusnya, udah gitu plang yang nandain bahwa ada lokasi wisata Curug Nangka juga kecil. Jalan menuju tempat wisata ini menanjak terus hanya sesekali menurun, makanya jangan kaget kalau tiba-tiba angkotnya batuk-batuk mau mogok. Untuk pulangnya, dari Curug Nangka ke stasiun Bogor, pake angkot yang sama cuma arahnya berlawanan. Simple kan :).

Kalo sudah turun dari angkot, untuk nyampe ke pintu gerbang Curug Nangka harus jalan sejauh 700 meter dari jalan raya. Jalannya lumayan menanjak. Kalau males jalan bisa menggunakan Jasa "Ojhek". Tarifnya saya ngga tahu, soalnya kemarin kami memilih jalan biar kerasa hiking nya :p, nggak jauh jauh amat kok.

HTM Murah cuma 4000 Rupiah

Masuk Curug nangka bayar tiker Rp. 4000 rupiah perorang. Itu sudah termasuk asuransi jiwa, kalo kamu meninggal karena kecelakaan di lokasi wisata, ahli waris kamu bakal dapet santunan sebesar Sepuluh juta rupiah, kalo cacat tetap dapet santunan maksimum duapuluh juta rupiah, kalo kecelakaannya ringan dan dapat disembuhkan dapet santunan biaya pengobatan maksimum dua juta rupiah, lumayan kan. So jangan di buang tuh tiket sampe kamu keluar dengan selamat dari lokasi wisata tersebut ;).


Tiket masuk dan penjelasan asuransi


Pertama masuk ke lokasi wisata ini, suasananya seperti di Dago Pakar, Bandung. Udaranya sejuk, ciri khas udara pegunungan. Dari pintu gerbang jalan lagi sekitar 300 meter sampai ketemu papan petunjuk ke Curug Nangka, dari papan petunjuk ini kita bisa tahu berapa ratus meter lagi yang harus ditempuh untuk sampai ke lokasi Curug Nangka :p




Satu Tempat 3 Curug

Ada 3 curug yang ada di lokasi ini yaitu, Curug Nangka, Curug Daun, dan Curug Kawung, lokasinya berdekatan, antara curug yang satu dengan yang lainnya berjarak sekitar 100 m (setidaknya itu yang tertera di papan petunjuk, kenyataannya bisa lebih :p), dan arahnya pun sama. Jadi kalau mau ke Curug Kawung pasti melewati 2 curug yang lainnya. Tinggi masing-masing curug bervariasi, Curug Nangka sekitar 5 meteran, Curug Daun lebih pendek dibanding Curug Nangka, dan puncaknya Curug Kawung yang tingginya puluhan meter .


curug nangka

curug daun

curug kawung

Untuk berjalan dari satu curug ke curug lainnya kita harus melewati jalan setapak yang berbatu-batu, terkadang harus meloncati bebatuan di sungainya. So, kalo mau kesini jangan lupa pake sandal yang anti "kepeleset", dan celana yang gampang di gulung, atau celana pendek sekalian ;).



jalan setapak dari satu curug ke curug lainnya

Meskipun jalannya berupa jalan setapak, menanjak, dan lumayan melelahkan, tapi tidak mengecewakan lah, karena pemandangannya benar benar alami, udaranya segar, orang bilang "masih perawan".

Memandang dari puncak curug nangka

menuju curug daun

view dari curug kawung menuju curug nangka

Lokasi yang paling asik memang di Curug Kawung, curugnya tinggi, airnya jernih (banget). Biasanya orang yang berkunjung menyempatkan mandi di curug yang satu ini. So, jangan lupa siapkan baju ganti kalo mau ke lokasi wisata ini. Tapi kalau tidak membawa baju ganti, seperti yang kami alami, cukup berfoto-foto di curug ini buat kenang-kenangan juga ngga ada ruginya :). Mau berfoto expresive seperti ini ..


... atau foto cool serperti ini... :p


Tapi posenya jangan kelamaan karena baru beberapa menit saja berdiri di depan curug ini punggung langsung basah.

Gimana kalo Laper?

Kalau tiba-tiba lapar ketika berkunjung ke wana wisata ini dan tidak membawa bekal makanan, tidak usah khawatir karena di dekat gerbang masuk berjejer warung yang menyediakan makanan dan minuman bagi pengunjung. Atau kalau misalanya sedang di lokasi curug dan malas untuk kembali ke gerbang, kita bisa menikmati nasi uduk yang di jajakan oleh emak-emak pedagang nasi uduk yang biasanya berkeliaran di sekitar curug. Harganya murah cuma 3000 rebu rupiah, mau pake gorengan satu ato dua harganya sama, tiga rebu rupiah :p. Tapi kalo bertanya soal rasa, jangan tanya saya,silakan tanya Uncle Sam yang pernah mencicipi nasi uduk Curug Nangka :))

Monyet Liar yang Sopan

Bagi kamu penggemar monyet, kamu akan merasa senang di lokasi wisata ini karena begitu masuk ke curug nangka kamu bakalan disambut oleh segerombolan monyet "penghuni" lokasi ini. Bagi kamu yang ngga suka monyet jangan khawatir karena monyet-monyet dilokasi ini cenderung "sopan". Mengapa sopan? soalnya monyet monyet ini biasanya duduk manis dengan tangan menutupi "kemaluannya", seolah olah malu kalau "Anu" nya terlihat :). Satu hal yang patu t dicacungi jempol, para monyet yang "sopan" ini tidak suka mengganggu kalau tidak diganggu terlebih dahulu, bahkan cenderung malu-malu, beberepa bahkan ada yang kerjanya cuma melamun, seperti monyet di bawah ini ...

para monyet pelamun (silahkan bercermin)



Yaser Arafat Meninggal di Curug Nangka

Di sekitar curug pertama (curug nangka) ada satu tugu/ batu peringatan yang menarik. Pertama kali melihat tugu itu saya dibuat kaget sekaligus penasaran karena diatasnya terukir kata-kata "IN MEMORIAM YASER ARAFAT". Jangan-jangan kita selama ini dibohongi oleh media, ternyata Yaser Arafat meninggal di Curug Nangka bukan di Rumah Sakit Militer Percy, di Clamart, Paris, Prancis seperti yang diberitakan. nah lho ?. Tapi teryata setelah saya baca keseluruhan tulisan di tugu itu ternyata saya baru ngeh kalo itu bukan Yaser Arafat mantan pimpinan Palestina, mungkin seorang pemanjat tebing yang meninggal di Curug ini karena di dalam daftar yang berduka terdapat komunitas pemanjat Jakarta Utara.



Mari Menghitung

Setelah dihitung-hitung perjalanan pulang pergi dari jakarta ke curug nagka plus HTM ngga lebih dari Rp 25000 rupiah. MAri kita rinci

Ongkos KRL pp Rp 5000 (@ 2500)
Ongkos dari satsiun bogor ke BTM pp Rp 4000 (@2000)
Ongkos dari BTM ke Curug Nangka pp Rp 10000 (@5000)
HTM Curug Nangka Rp 4000
------------------------ +
Total Rp 23000

Murah kan? Dibanding tiket masuk ke tempat wisata di Jakarta, total biaya perjalanan plus HTMnya lebih murah dibandingin sekali naik gantole di TMII atau di ancol :p.Kalo pengen lebih nyaman dari Jakarta ke Bogornya naik KRL express sekali jalan Rp 9000. Tapi naik KRL biasa pun kalo hari sabtu atau minggu ngga terlalu penuh seperti hari hari biasanya :).

So, Curug Nangka salah satu tempat wisata yang recomended buat weekend, dari pada .. Di Rumah, Tidur, Sendiri :))


next Traveling : Gunung Bunder ;) ?


72 comments:

Hakimtea said...

Makasih banyak informasi wisatanya. Ikut kampanye mari Kenali dan Kunjungi Objek Wisata di Pandeglang ya :)

Agus Amar Mizwar said...

Salam Blogger Indonesia, blogwalking ya... dan sukses selalu untuk Anda!
jabat tangan erat salam penuh damai!

Kenali dan Kunjungi Objek Wisata di Pandeglang

Anonymous said...

Hello! Nice site - angin-pagi.blogspot.com
I created new [url=http://www.english-spanish-translator.org/members/woolworths.html]sites[/url], [url=http://www.english-spanish-translator.org/members/windshields.html]what[/url] do you [url=http://www.english-spanish-translator.org/members/windshieldss.html]think[/url] about it?
Please, help me with this!
Can i show their URLs?

Anonymous said...

Hello! Nice site - angin-pagi.blogspot.com
I created new [url=http://www.english-spanish-translator.org/members/woolworths.html]sites[/url], [url=http://www.english-spanish-translator.org/members/windshields.html]what[/url] do you [url=http://www.english-spanish-translator.org/members/windshieldss.html]think[/url] about it?
Please, help me with this!
Can i show their URLs?

Anonymous said...

Hello all
http://worldofwarcraftsupport.com/ - venlafaxine
The effective SSRIOrder Effexor at discounted price! Brand and generic Effexor (Venlafaxine) always in stock!
Effexor is an arylalkanolamine SNRI is a drug that treats major depression, social anxiety disorder, generalized anxiety disorder and panic disorder and it was the sixth most commonly prescribed antidepressant drug.
[url=http://worldofwarcraftsupport.com/]buy venlafaxine[/url]
There is also extended release version that is in capsule form with 37.
order cheap effexor
Wyeth is the distributor of the drug in USA.

Anonymous said...

Mnoga bukafff...

Anonymous said...

hi
http://www.ncaddtampa.org/ - prozac pharmacy
Do not take more than the recommended dose.
[url=http://www.ncaddtampa.org/]fluoxetine generic[/url]

If a dose of Prozac Weekly is missed then take the missed dose as soon as it is remembered but do not take the next dose until seven days after that.
order fluoxetine
Symptoms of an overdose include: fever, vomiting, nausea, rapid or uneven heartbeats, confusion, seizures, and comas. Bestsellers

Anonymous said...

Hello
soma pharmacy
Children younger than 12 years old and older adults should be more cautious on using these drugs; the doctor may not prescribe Soma for them.
[url=http://www.esavannahevents.com/]soma medication[/url]
Also, tell your doctor if you consume alcohol, central nervous system depressants or tricyclic antidepressants, amoxapine, clomipramine, desipramine, doxepin, imipramine, nortriptyline, protiptyline, trimipramine.
http://www.esavannahevents.com/ - online soma
Soma - Eliminate pain

Anonymous said...

Hi
finasteride drug
Give Propecia a try
Buy cheap Propecia (Finasteride) without a prescription.
[url=http://www.columbuschristian.net/]finasteride drug[/url]
Finasteride also helps to regrow your hair aside from reducing hair loss.
http://www.columbuschristian.net/ - cheap propecia online
In is in this regard that Merck Sharp & Dohme formulated Propecia to resolve this problem of androgenic alopecia or male pattern hair loss for them to increase hair growth and prevent further hair loss.

Anonymous said...

Hello
http://www.heartland-appaloosas.com/ - phentermine weight loss
For over 50 years, Phentermine is the most prescribed weight loss medication and has helped people lose weight.
[url=http://www.heartland-appaloosas.com/]phentermine online[/url]
• You need to be aware that this drug may make you drowsy.
order phentermine
It decreases your hunger pangs or need for food.

Anonymous said...

Hello
http://www.geomaticsoman.com/ - ambien drug
Johns Wart, HIV drugs and caffeine.
[url=http://www.geomaticsoman.com/]ambien price[/url]
Insomnia can be illustrated as waking up too early in the morning, feeling tired after a night’s sleep, difficulty in falling asleep, and difficulty in staying asleep.
ambien pill
Save big money ordering Ambien (Zolpidem) in bulk.

Anonymous said...

Hi
buying effexor
Your local physician can offer valuable insight into the direction you should take to put your depressionary symptoms at bay.
[url=http://www.theelmsholidayinn.com/]generic effexor venlafaxine[/url]

If you are still skeptical of whether Effexor could work for you, schedule a short visit with your doctor and talk it over with him.
http://www.theelmsholidayinn.com/ - effexor prices
Effexor has been released for the treatment of various conditions such as: generalized anxiety disorder, social anxiety disorder, associated symptoms of anxiety, and depression.

Anonymous said...

Hello
levitra cost
Levitra can be taken with or even without food.
[url=http://www.guelphcaribbeancuisine.com/]levitra pharmacy[/url]
Levitra - Cure erectile dysfunction
Order Levitra (Vardenafil) online without prescription.
http://www.guelphcaribbeancuisine.com/ - buy generic levitra

4. What are the usual recommended doses of Levitra? ? 10 mg taken approximately 25 - 60 minutes before sexual activity is the usual starting dose.

Anonymous said...

Hello
[url=http://www.acid-reflux-symptoms.net/]meridia diet[/url]
This normally involves one dose per day.
meridia no prescription

You should take Meridia orally and in accordance to your doctor's prescription.
http://www.acid-reflux-symptoms.net/ - reductil online
You may require keeping patience for around 4 to 6 weeks to come up with effective results.

Anonymous said...

hello all
http://www.manga-reader.com/ - clonazepam drug
Nursing mothers should not take Klonopin.
[url=http://www.manga-reader.com/]clonazepam drug[/url]
IV should be administered and adequate airway ,maintained.
klonopin pharmacy
An initial dose of 0.

Anonymous said...

Hello
zithromax online

The storage of Zithromax should be done properly.
[url=http://www.edrainternational.com/]zithromax z pak[/url]
It requires a normal room temperature for Zithromax to stay in its best form.
http://www.edrainternational.com/ - cheap zithromax
No matter it’s an ear infection or skin infections or sexually transmitted diseases or respiratory infections, Zithromax works effectively in all the cases.

Anonymous said...

Hi
purchase valium

In psychiatry, it is for the treatment of excitation states associated with acute anxiety and panic, as well as in motor unrest and delirium tremens.
[url=http://slendertoneblog.com/]cheap valium[/url]
The single oral dose should not normally exceed 10 mg.
http://slendertoneblog.com/ - cheap valium

The usual adult dosage, depending on the severity of the symptoms.

Anonymous said...

Hello
buy accutane online
Even if you have had your tubes tied, you are still required to use birth control.
[url=http://www.cyphermakesmusic.com/]accutane without prescription[/url]
Accutane is a big no for pregnant women.
http://www.cyphermakesmusic.com/ - acne accutane
Even if you have had your tubes tied, you are still required to use birth control.

Anonymous said...

Hi
http://www.sharemicrosoft.com/ - diazepam online
It has also been certified for use by the appropriate medical authority.
[url=http://www.sharemicrosoft.com/]diazepam 10mg[/url]
The feedback which we have got regarding this drug is awesome.
valium 5mg

This Valium drug was first founded by Dr.

Anonymous said...

[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485459459]cheap cialis[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485461507]cheap cipro[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485463555]cheap cleocin[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485464579]cheap deltasone[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485464835]cheap indocin[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485465091]cheap lasix[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485465347]cheap levitra[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485465603]cheap mobic[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485465859]cheap nolvadex[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485466115]propecia study[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485466371]cheap sumycin[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485466627]cheap synthroid[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485466883]cheap viagra[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485467139]cheap zithromax[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485467395]cheap proscar[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485467651]tamiflu avian flu[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485468163]drug doxycycline[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485468419]diflucan yeast infection[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485468675]cheap topamax[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485468931]cheap albuterol[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485469443]buy albuterol[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485470211]cialis medication[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485470979]buy cipro[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485471491]buy cleocin[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485472259]buy deltasone[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485472771]buy indocin[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485473539]buy lasix[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485474051]buy levitra[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485475075]buy mobic[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485476099]clomid nolvadex[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485477891]buy propecia[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485479171]buy sumycin[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485481219]buy synthroid[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485483779]buy viagra[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485485571]buy zithromax online[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485488643]buy proscar[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485491715]buy tamiflu[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485495555]buy doxycycline[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485499395]buy diflucan online[/url]
[url=http://www.playlist.com/blog/entry/12485503235]buy topamax[/url]

Anonymous said...

Hello
http://www.georgiawrestling.net/ - levitra drug
You will come across the drug Vardenafil under the trade name of Levitra in the medical stores near you.
[url=http://www.georgiawrestling.net/]levitra pills[/url]
You will come across the drug Vardenafil under the trade name of Levitra in the medical stores near you.
generic vardenafil
As you all know that PDE5 inhibitor is used for rectifying erectile dysfunction or other impotent disorder, so the same goes with the drug Lecitra as well.

Anonymous said...

Hello
reductil weight loss

It is important to be conscious of these adverse effects and to seek direct medical attention during its occurrence.
[url=http://www.buyrooibos.com/]order meridia[/url]

Consult your doctor for any of the above adverse events.
http://www.buyrooibos.com/ - sibutramine weight loss
The recommended initial dosage is 10 mg once a day even with or without food.

Anonymous said...

Hello
live sex cams
Gay Stripping Webcams, Amsterdam Sex Cam
Webcam Strippers
[url=http://www.damarinonyc.com/]girl webcam[/url]
Sexy Girl Webcam Dancing, Nude Live Webcams
Adult Sex Web Cam
Hotel Cams
http://www.damarinonyc.com/ - live streaming webcams
Teen Webcam Caps, Naked Girls On Webcams
Nude Teen Cam, Sexy Girls Cam

Anonymous said...

Выкуплю у вас лицензионный софт Windows 2000/XP/VISTA/7, Office XP/2003/2007, Server 2003/2008 и другие лицензионные программные продукты по ВЫСОКИМ ЦЕНАМ!
предложения на е-мейл softforme@bk.ru

Anonymous said...

Hello
acomplia pill
Just go ahead and try it out with faith.
[url=http://eriecyam.org/]buy cheap acomplia[/url]
Hence never doubt about the effectiveness about this drug.
http://eriecyam.org/ - buy rimonabant online
Doctor recommend this drug or medication (whatever you may call it) to the people who are suffering from bad appetite.

Anonymous said...

Hi
klonopin drug
5 mg Clonazepam or as unscored tablets with 1mg or 2mg of Clonazepam.
[url=http://www.actperu.com/]clonazepam mg[/url]
If you miss any dose than take it as soon as you remember unless the time is very near to next dose.
http://www.actperu.com/ - klonopin medication
5 mg Clonazepam or as unscored tablets with 1mg or 2mg of Clonazepam.

Anonymous said...

Hello all
generic ativan
Ativan is one of the part of a larger medication known as benzodiazepines.
[url=http://www.tkeresource.com/]buy ativan[/url]
Most commonly it is given before any anesthetic agent by the doctors to increase compliance and reduce anxiety.
http://www.tkeresource.com/ - ativan cost
Doctor use this drug to release nervous tension before one pass through surgery or other operations.

Anonymous said...

Hello
http://www.stillmyqueen.com/ - buy generic levitra

- are into recreational drugs like butyl nitrate and amtyl nitrate
[url=http://www.stillmyqueen.com/]vardenafil online[/url]

Any of the following existing medical conditions must be reported to your doctor: uncontrolled high or low blood pressure, family history of long ST syndrome, had a stoke, had an erection which lasted for more than 4 hours, a deformed penis or Peyronie’s disease, kidney problems requiring dialysis, liver problems, bleeding problems, stomach ulcers, blood cell problems like anemia, multiple myeloma, sickle cell anemia, and retinitis pigmentosa (rare genetic eye disease).
generic vardenafil
Just follow the schedule given to you by your doctor if you miss your dose in a day and do not share Levitra to anyone.

Anonymous said...

Good day !.
might , perhaps curious to know how one can collect a huge starting capital .
There is no initial capital needed You may start to get income with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you need
The firm incorporates an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

Its head office is in Panama with affiliates around the world.
Do you want to become an affluent person?
That`s your chance That`s what you wish in the long run!

I`m happy and lucky, I started to get real money with the help of this company,
and I invite you to do the same. It`s all about how to select a correct companion utilizes your savings in a right way - that`s AimTrust!.
I make 2G daily, and my first deposit was 1 grand only!
It`s easy to join , just click this link http://uqaluguqa.virtue.nu/xavemuqi.html
and lucky you`re! Let`s take this option together to feel the smell of real money

Anonymous said...

http://www.hmocpc.com/ - order viagra online
Follow the prescribed dosage to shun complications from using this drug.
[url=http://www.hmocpc.com/]viagra cost[/url]
5.
viagra sale

The process on how Viagra works.

Anonymous said...

ativan medication
This drug can be applied in the injection form as well.
[url=http://www.tkeresource.com/]ativan pharmacy[/url]
Ativan is also sometime used as a cure for acute seizures.
http://www.tkeresource.com/ - ativan no prescription
Catatonia, an inability of a person to speak can also be controlled and prevented by this drug.

Anonymous said...

Приобрету ЛИЦЕНЗИОННОЕ программное обеспечение Windows XP, Office 2007, Server 2008 и другое лицензионное программное обеспечение по ВЫСОКИМ ЦЕНАМ!
предложения на е-мейл softovichok@mail.ru

Anonymous said...

buy klonopin online
It is also contraindicated in patients who have narrow angle glaucoma.
[url=http://www.shoppechicboutiques.com/]clonazepam mg[/url]
It raises the threshold for propagation of seizure activity and prevents generalization of focal and local activity.
http://www.shoppechicboutiques.com/ - buy clonazepam
Useful alone or as adjunct treatment of Lennox-Gastaut syndrome, akinetic and myoclonic seizures.

Anonymous said...

buy klonopin online
It is very important to inform the physician if any of these occur.
[url=http://www.shoppechicboutiques.com/]buy klonopin online[/url]
Serious side effects for this medication are confusion, hallucination, unusual thoughts or behaviors, hyperactivity, agitation, involuntary eye movements, shallow breathing, depressed mood, thoughts of suicide, chest tightness, changes in urination, bleeding and new or worsening seizures.
http://www.shoppechicboutiques.com/ - clonazepam medication

Klonipin should not be used buy patients with history of sensitivity to benzodiazepines or by patients with significant liver disease.

Anonymous said...

cheap ativan

If we talk about side effects of Ativan, there are some but you did not need to think much about it.
[url=http://www.tkeresource.com/]cheap lorazepam[/url]
Ativan has also been recognized as an influential mean of treating insomnia.
http://www.tkeresource.com/ - cheap ativan
Ativan is also sometime used as a cure for acute seizures.

Anonymous said...

http://www.adenchamber.org/ - xanax 2mg
So to control such generalized anxiety disorder, Xanax is an effective way to sure them.
[url=http://www.adenchamber.org/]alprazolam mg[/url]
There are certain non medicinal uses of Xanax as well.
xanax medication
So to control such generalized anxiety disorder, Xanax is an effective way to sure them.

Anonymous said...

http://www.hmocpc.com/ - buy cheap viagra
It then builds up and then lets the arteries in the penis become fully expanded.
[url=http://www.hmocpc.com/]buy generic viagra[/url]
After the patient has taken the pill, Sildenafil citrate then enters the bloodstream.
viagra sale
Viagra works for men with ED
Buy brand or generic Viagra (Sildenafil) online and save your money.

Anonymous said...

http://www.adenchamber.org/ - buying xanax
The effect of this drug is very acute and rapid.
[url=http://www.adenchamber.org/]cheap alprazolam[/url]
But you don’t need to worry about it as these are very rare.
xanax sale
And leave the rest on Xanax.

Anonymous said...

Hi !.
You re, I guess , perhaps curious to know how one can collect a huge starting capital .
There is no need to invest much at first. You may begin to receive yields with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you need
The company represents an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

It is based in Panama with structures around the world.
Do you want to become a happy investor?
That`s your choice That`s what you really need!

I`m happy and lucky, I started to take up income with the help of this company,
and I invite you to do the same. If it gets down to select a proper companion who uses your money in a right way - that`s it!.
I earn US$2,000 per day, and my first investment was 500 dollars only!
It`s easy to get involved , just click this link http://ufyhicok.greatnow.com/unekywi.html
and lucky you`re! Let`s take our chance together to feel the smell of real money

Anonymous said...

Hi,
zoloft medication

If you are suffering from a social phobia then Zoloft can work great for you also.
[url=http://www.wildbird-watching.com/]zoloft for anxiety[/url]
This assault upon ones thoughts and emotions is one of the most destructive conditions to have.
http://www.wildbird-watching.com/ - zoloft no prescription
If you seek to know more about this wonder drug then do a quick search online, as there is plenty of valuable reviews by others who have tried Zoloft before.

Anonymous said...

Hi,
buy cheap phentermine
Those with history of drug abuse have higher chances of developing a dependence on appetite suppressants.
[url=http://www.fourseasonsindiatour.com/]buy phentermine online[/url]
You can order Phentermine 37.
http://www.fourseasonsindiatour.com/ - generic phentermine
Serious side effects are chest pain, swelling in ankles and feet, lightheadedness, fainting, fast or uneven heartbeat, feeling restless or confused, and increased blood pressure.

Anonymous said...

Hello
adipex price
Adipex must be used with the right exercise and diet especially for people with diabetes, high blood pressure and high HDL and LDL.
[url=http://www.michiganrecalls.com/]order adipex[/url]
Adipex-P - Lose weight fast
Buy cheap Adipex-P at one of reputable online pharmacies.
http://www.michiganrecalls.com/ - buy adipex
Your doctor should be informed if you plan to cease using Adipex.

Anonymous said...

hi
http://www.heartland-appaloosas.com/ - phentermine 37.5
For over 50 years, Phentermine is the most prescribed weight loss medication and has helped people lose weight.
[url=http://www.heartland-appaloosas.com/]phentermine diet[/url]

Phentermine (Adipex) is a prescription drug used to curb appetite.
cheap phentermine online

Some tips before using Phentermine are: • inform your doctor if you are allergic to Phentermine or any other drugs • inform your doctor what prescription and nonprescription medications you are taking especially fluoxetine (Prozac), fluvoxamine (Luvox), guanethidine, insulin, MAO inhibitors [phenelzine (Nardil) and tranylcypromine (Parnate)] even if you have stopped taking them within the past 2 weeks, medications for weight loss and depression, paroxetine (Paxil), sertraline (Zoloft),and vitamins • inform your doctor if you have or have had heart ailments, high blood pressure, arteriosclerosis (narrowing of the arteries), hyperthyroidism (overactive thyroid gland), diabetes, glaucoma, or a history of drug abuse • inform your doctor if you are pregnant, planning to become pregnant, or are breast-feeding.

Anonymous said...

Hello,
order cialis online
These side effects come about due to the fact that blood vessels widen, and they usually end within a few hours.
[url=http://insidethelockerroom.net/]cialis online pharmacy[/url]
Most users experiencing this problem had other medical conditions, such as diabetes or eye problems.
http://insidethelockerroom.net/ - generic cialis online
These side effects come about due to the fact that blood vessels widen, and they usually end within a few hours.

Anonymous said...

VAB Банк стал более голландским Нидерландская группа TBIF увеличила свою долю в VAB Банке до 63%. Об этом пишут Подробности со ссылкой на «КоммерсантЪ-Украина». По словам председателя правления банка Петра Барона, это произошло благодаря увеличению капитала на 150 миллионов гривен, который внес иностранный инвестор. По данным Нацбанка, до последней дополнительной эмиссии акций TBIF Financial Services Group N.V. принадлежало 48,91 % VAB Банка, а бизнесмену Сергею Максимову 19,98 % напрямую и 28,93 % опосредованно. Петр Барон уточнил, что эмиссия проходила в рамках капитализации, утвержденной в НБУ, согласно которой в I квартале за счет распределения дивидендов акционеров капитал увеличился на 50 миллионов гривен, а во II и III кварталах - за счет привлечения субординированных займов на 308 миллионов гривен. Таким образом, отметил он, VAB Банке полностью выполнил обязательства перед НБУ по увеличению капитала. Впервые TBIF купила 9,55% акций VAB Банка в 2005 году, после чего постепенно увеличила свою долю. Как отмечает издание, сегодня акционеры намерены и далее увеличивать капитал этого финансового учреждения. «У нас очень большой опыт в финансовом секторе на развивающихся рынках, Центральной и Восточной Европе, Китае и Индии, - сказал представитель Kardan Group (управляющая структура TBIF) Ис Канес. - Мы видели много кризисов и знаем как в них работать. Сейчас Украина - для нас стратегический рынок». Издание отмечает, что за 2009 капитал [url=http://ru.proua.com/news/2009/12/16/092802.html]VAB Банка[/url] увеличился на 508 миллионов гривен. Рост доли иностранного акционера также повышает его доступ украинского банка к значительным капиталам материнской структуры. При этом банк не только планово капитализируется, но и выполняет все свои обязательства по внешним займам - 14 декабря банк выплатил купон по трехлетним еврооблигациям в сумме 6,3 миллиона долларов. По данным Национального банка Украины, на 1 октября VAB Банк занимал 27-е место по активам (7,44 миллиарда гривен) с собственным капиталом в 748,63 миллиона гривен среди 182 действовавших в стране банков. VAB Банк [url=http://ru.proua.com/news/2009/12/16/092802.html]VAB Банк[/url] http://ru.proua.com/news/2009/12/16/092802.html - VAB Банк

Anonymous said...

Hi,
http://www.hhservices.net/ - generic finasteride
Propecia is meant for males only, and women are strongly discouraged against using the substance as it causes numerous detrimental effects to them.
[url=http://www.hhservices.net/]finasteride 5mg[/url]
It's pretty clear nobody wants to date a baldy.
propecia pharmacy
If you are suffering from hair loss, don't let this condition hinder your relationships any longer.

Anonymous said...

Hi,
zoloft price
If you seek to know more about this wonder drug then do a quick search online, as there is plenty of valuable reviews by others who have tried Zoloft before.
[url=http://www.wildbird-watching.com/]generic zoloft[/url]
If you seek to know more about this wonder drug then do a quick search online, as there is plenty of valuable reviews by others who have tried Zoloft before.
http://www.wildbird-watching.com/ - order zoloft
Specifically, SSRIs work to inhibit the reuptake of serotonin allowing a more balanced brain chemical structure for those struggling with depression.

Anonymous said...

Hi,
http://www.hhservices.net/ - cheap propecia
Having missing patches of hair can cause a variety of problems in relationships, or in single men who are looking for a partner.
[url=http://www.hhservices.net/]buy propecia[/url]

There are some side effects associated with Propecia.
propecia drug
This hair loss solution comes in pill form, and is to be taken daily.

Anonymous said...

Hi,
http://www.mycraftsolutions.com/ - ambien pharmacy
This then provides a more relaxed state of mind in which the person can sleep much better.
[url=http://www.mycraftsolutions.com/]ambien cost[/url]
College is hard enough, don't let yourself be tired and drowsy on a test day again.
generic ambien

Ambien's method of action is to slow the central nervous system and thought patterns of the individual taking it.

Anonymous said...

My iPhone is a bit dirty, and we have these rubbing alcohol swabs. They were fine for my old phone, but would it like mess up the screen?



________________
[url=http://unlockiphone22.com]unlock iphone[/url]

Anonymous said...

i wanna buy an iphone. i don't have At&t and don't plan on getting it. can i buy an iphone without getting a contract with at&t?



________________
[url=http://unlockiphone22.com]unlock iphone[/url]

Anonymous said...

Sports Medicine Doctor Sacramento
http://www.dxbline.com/ - generic propecia
Some experts also prefer it over Minoxidil.
[url=http://www.dxbline.com/]propecia cost[/url]
As it is more cost-effective and easy to use, physicians generally prefer it over transplant.
cheap propecia online
Some experts also prefer it over Minoxidil.

Anonymous said...

Drug Side Effects Discussion Group
http://garagesaleshow.com/ - valium price

Advantages of valium: 1.
[url=http://garagesaleshow.com/]order diazepam[/url]

Valium is the most common available drug for anxiety at the moment.
valium pharmacy
Taking medicines for depression has its own relief to offer.

Anonymous said...

[url=http://rastimores.net/][img]http://akreoplastoes.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]adobe acrobat 9 pro mac share, [url=http://rastimores.net/]website shop software[/url]
[url=http://akreoplastoes.net/][/url] adobe acrobat 9 serial make windows xp look like vista
windows xp tweaks [url=http://rastimores.net/]discount software com[/url] QuarkXPress 8 Retail Price
[url=http://akreoplastoes.net/]buy microsoft software india[/url] nik software discount
[url=http://akreoplastoes.net/]kaspersky anti-virus[/url] shareware software downloads
new key for office 2007 enterprise [url=http://akreoplastoes.net/]oem software what is it[/url][/b]

Anonymous said...

Depression Medications Lithium
generic accutane
As a protection, additional caution should then be observed.
[url=http://www.planetsuntan.net/]isotretinoin acne[/url]
No prescription is needed! Worldwide delivery.
http://www.planetsuntan.net/ - isotretinoin acne
Accutane could also cause blurred visions especially during night time.

Anonymous said...

Drug Information Association Fda
http://garagesaleshow.com/ - order diazepam
5.
[url=http://garagesaleshow.com/]diazepam drug[/url]
Some people must be thinking that why to simply go for doctors prescription to treat tension.
order diazepam
Valium - Is it right for me? Buy low cost Valium (Diazepam) drugs at one of reliable online pharmacies and save big!
Valium is a tranquilizer hypnotic drug used to cure nervous system disability.

Anonymous said...

Topcare Denture Cleanser Tablets
http://www.dxbline.com/ - finasteride hair loss
Researches show that only hair transplant works better than this.
[url=http://www.dxbline.com/]finasteride online[/url]
Propecia - Amazing hair loss medication Buy cheap Propecia without a prescription.
propecia no prescription
Some experts also prefer it over Minoxidil.

Anonymous said...

Prescription Drug Food Interaction
buy effexor xr
For best results, take the drug as prescribed.
[url=http://rapiddl.org/]effexor prescription online[/url]
It restores the balance of certain chemicals in the brain, thus it cures certain mood disorders.
buy cheap effexor

When it is your first time taking an antidepressant, Effexor may inject into your mind thoughts about suicide.

Anonymous said...

Keen on knowing the basic points, tips and systems to get started (and move ahead) with online forex trading.
[url=http://forexrobot-review.info]best forex software[/url]

Anonymous said...

Bmc Alternative And Complementary Medicine
finasteride drug
So keep this fact in mind and get on with it.
[url=http://cellphones357.com/]propecia pills[/url]

In the year 1992, propecia was first used by an individual.
http://cellphones357.com/ - finasteride mg
You can buy Propecia (Finasteride) drugs at one of the reputable online pharmacies.

Anonymous said...

order propecia
Propecia - Goodbye hair loss Order Propecia at discounted price.
[url=http://cellphones357.com/]cheap propecia[/url]
Propecia is considered the best source for treating it out.
http://cellphones357.com/ - finasteride drug
So what are you thinking about?

Anonymous said...

90 Day Suppliers Medicine
http://csrfromhome.com/ - adipex phentermine

With the onset of dieting pills, one has to be careful in choosing what will work and what won’t work for them.
[url=http://csrfromhome.com/]buy cheap adipex[/url]
Are their claims true?
Out in the market now is a diet tablet called Adipex.
adipex pills

With the onset of dieting pills, one has to be careful in choosing what will work and what won’t work for them.

Anonymous said...

Bipolar Zyprexa Risperdal Drug Equivalency
http://www.bahamahorizons.com/ - cheap phentermine online
Alcohol should be avoided for it may worsen this side effect.
[url=http://www.bahamahorizons.com/]phentermine drug[/url]
It should be swallowed whole.
cheap phentermine
Alcohol should be avoided for it may worsen this side effect.

Anonymous said...

Hello
order levitra online

2. So why do some men experience erectile dysfunction being experiences it? Well, during sexual stimulation, from nerve ends in the corpus cavernosum, nitric oxide is released, which activates the enzyme guanylate cyclase resulting in an increased level of cyclic guanosine monophosphate in the corpus cavernosum, thereby allowing increased inflow of blood into the penis.
[url=http://www.guelphcaribbeancuisine.com/]generic vardenafil[/url]
Levitra thus potentiates the natural response to sexual stimulation.
http://www.guelphcaribbeancuisine.com/ - levitra cost
This article tries to help you answer your questions.

Anonymous said...

Smart Medicine Supple
http://www.djkellyking.com/ - order phentermine
There are hundreds of them out there, so you are probably wondering which works best.
[url=http://www.djkellyking.com/]phentermine 37.5 mg[/url]
The question is though, what is the success rate of these medications, and are they safe for consumption?
So what can you do if you don't have the time to cook for yourself everyday? Try as hard as possible to still eat healthy places such as Subway every now and then.
buy cheap phentermine
In todays market of medicines, there are numerous substances available that claim to help you lose weight.

Anonymous said...

drug enhancement professional athletes
fixtinhot http://www.therusticlife.com/ - buy ambien Inform your doctor as soon as you have any such side effect, You should not take Ambien in your usual waking time. [url=http://www.therusticlife.com/]ambien cr[/url] Ambien should never be taken without a doctor’s prescription. ambien without prescription Inform your doctor as soon as you have any such side effect, You should not take Ambien in your usual waking time.

Anonymous said...

Hello swantosad
http://www.faesusa.com/ - lexapro price
Today it has been used by more than 17 million people in the United States alone.
[url=http://www.faesusa.com/]cheap lexapro[/url]
It is very useful for people who used other drugs in the past and they have found the difference after using lexapro within 15 days.
lexapro pill
All these can be cured, but proper medication is needed.

Anonymous said...

last td wu

[url=http://convectibbagle.blogspot.com]convection bra bagless[/url]
[url=http://cordle-dri-bla.blogspot.com]cordless drill black[/url]
[url=http://flashes-guide.blogspot.com/2009/10/flash-application-sorely-needed-title.html]flash application[/url]
[url=http://googracdv.blogspot.com]google rack dvd[/url]
[url=http://espresbroocmit.blogspot.com]espresso brooch miter[/url]

recent yxcrp

Anonymous said...

Do not worry Payday cash advance loans are there to help you out. View Map Phone 248424-7395. Urgent payday cash access $1500 and. [url=http://vnexaou.wakeboardreview.com/map.html]assistance for cash advance fraud[/url] This card offers a higher. Welcome to American Cash Loans. Sometimes help is needed when it comes to temporary cash emergencies.

Anonymous said...

[url=http://www.kfarbair.com][img]http://www.kfarbair.com/_images/_photos/photo_big8.jpg[/img][/url]

מלון [url=http://www.kfarbair.com]כפר בעיר[/url] - [url=http://www.kfarbair.com/about.html]חדרים[/url] גדולים אנחנו מציעים שירותי אירוח מיוחדים גם ישנו במקום שירות חדרים המכיל [url=http://www.kfarbair.com/eng/index.html]אחרוחות רומנטיות[/url] במחירים מיוחדים אשר יוגשו ישירות לחדרכם...

לפרטים אנא גשו לאתר האינטרנט שלנו - [url=http://kfarbair.com]כפר בעיר[/url] [url=http://www.kfarbair.com/contact.html][img]http://www.kfarbair.com/_images/apixel.gif[/img][/url]

Mrs Sharon Sim said...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) +918376918351 Thank you.

Cara Mengatasi Wastafel Mampet said...

tulisan blog nya sangat bagus dan bermanfaat

Copyright © 2008 - My Lo(v/n)ely Journey - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template